1. Cateromarket
  2. Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa – co jeść, główne zasady

Dieta skierowana jest do wszystkich pań, które marzą o jędrnym i wygładzonym ciele. Celem diety jest nie tylko zgubienie zbędnych kilogramów, ale także pozbycie się nierównomiernie rozłożonej tkanki tłuszczowej, która zazwyczaj gromadzi się w okolicach brzucha, pośladków i ud.

Cellulit to przypadłość spowodowana nierównomiernym rozmieszczeniem tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii. Do głównych przyczyn tzw. „pomarańczowej skórki” zalicza się czynniki genetyczne, niewłaściwy styl życia, niewłaściwy ubiór, brak ruchu oraz przede wszystkim złą dietę.

Dieta antycellulitowa bazuje na produktach bogatych w błonnik, które poprawiają przemianę materii. Ponadto, eliminuje węglowodany proste, które prowadzą do odkładania tłuszczów oraz ogranicza sól i ostre przyprawy, sprzyjające gromadzeniu wody w organizmie. Idealnie, jeśli jest do tego bogata w produkty moczopędne, umożliwiające wydalanie wody, oraz bogata w potas, który działa przeciwobrzękowo.

Cellulit jest bardzo trudnym i wymagającym przeciwnikiem, do walki z którym należy podejść bardzo kompleksowo. Sama dieta, mimo iż jest dobrym początkiem, niestety nie wystarczy. Ponieważ cellulitowi sprzyja wszystko, co utrudnia prawidłowe krążenie, w tym siedzący tryb życia, za ciasne ubrania, a nawet buty na wysokim obcasie, do jego zwalczenia pomocne będą regularny wysiłek fizyczny, zmiana stylu życia i pewnych nawyków, a także zabiegi zdrowotne, w tym masaże.