1. Cateromarket
  2. Dieta Samuraja

Dieta Samuraja – czym jest, główne zasady

Jest to kompromis, dla osób, dla których dieta Paleo jest zbyt dużym wyzwaniem lub nie przynosi pożądanych efektów (głównie sportowych). Dieta czerpie to co najlepsze z diety Paleo, diet dla sportowców oraz kuchni japońskiej. Wg jej użytkowników, „Samuraj” harmonijnie łączy zdrowie i piękny wygląd.

W dużym skrócie, dieta Samuraja to dieta Paleo wzbogacona o bezglutenowe węglowodany. To właśnie dzięki wprowadzeniu do diety zdrowych węglowodanów, uważa się, że taki sposób odżywiania jest najbardziej optymalny dla sportowców wyczynowych.

Do Diety, oprócz znanych z Paleo mięs, ryb, owoców morza, warzyw, jaj, nasion, pestek i owoców, dołączamy bulwy (bataty, pochrzyn, topinambur, ziemniaki), ryż (z wyjątkiem brązowego), pseudo-zboża, znane także jako zboża naszych przodków (amarantus, komosa ryżowa, niepalona kasza gryczana), a także kaszę jaglaną.

Dieta wyklucza gluten, nabiał, cukier, a także rośliny strączkowe.

Podobnie jak w diecie Paleo, w „Samuraju” powinniśmy jeść prawdziwe jedzenie, a nie tzw. produkty spożywcze, które w składzie mają połowę tablicy Mendelejewa.