Pomoc dotycz膮ca has艂a
Podaj adres e-mail, kt贸ry zosta艂 u偶yty do za艂o偶enia Twojego konta w Cateromarket:
Je艣li podany adres e-mail () zosta艂 u偶yty do za艂o偶enia konta w Cateromarket, wys艂ali艣my w艂a艣nie wiadomo艣膰 z instrukcjami zmiany has艂a.

Dieta pude艂kowa DASH

Dieta pude艂kowa DASH
DASH czyli Dietary Approaches to Stop Hypertension, to nie tyle dieta, co nowatorski spos贸b od偶ywania opracowany przez ameryka艅skich naukowc贸w. Cho膰 g艂贸wnym celem programu jest obni偶enie ci艣nienia t臋tniczego krwi (ang. Hypertension), to DASH 鈥瀙rzy okazji鈥 korzystnie wp艂ywa na popraw臋 og贸lnego stanu zdrowia, chroni przed nowotworami, osteoporoz膮, chorobami serca, a tak偶e udarem m贸zgu. Catering dietetyczny DASH to nie do ko艅ca dieta, poniewa偶 nie jest ona specjalnie restrykcyjna i nie wymaga zbyt wielu wyrzecze艅. Opiera si臋 g艂贸wnie na odpowiednim doborze najwa偶niejszych sk艂adnik贸w od偶ywczych i nie jest nastawiona na odchudzanie, lecz na popraw臋 zdrowia.

Cateringi dietetyczne oferuj膮ce diet臋 DASH

DASH
CateringDieta.pl
4.91
Pozosta艂e diety
DASH
Daily5
5.00
DASH o niskim IG
SuViBox
4.57
Dash
Maczfit
4.47

Catering DASH - z czym to si臋 je?

Podstaw膮 diety s膮 przede wszystkim produkty zbo偶owe, 艣wie偶e warzywa i owoce oraz nabia艂. Do g艂贸wnych zasad programu nale偶膮 poza tym: ograniczenie w spo偶yciu soli, zamiana t艂uszcz贸w zwierz臋cych na ro艣linne, zwi臋kszenie spo偶ycia ro艣lin str膮czkowych i ryb czy ograniczenie czerwonego mi臋sa na rzecz drobiu. Regularne i d艂ugotrwa艂e stosowanie diety DASH mo偶e przynie艣膰, wg jej zwolennik贸w, ogromne korzy艣ci. Co wi臋cej, przez niekt贸rych, jest ona nazywana najzdrowsz膮 diet膮 na 艣wiecie. Osoby b臋d膮ce na tej diecie, chwal膮 sobie natomiast to, 偶e bycie na diecie nie musi si臋 wi膮za膰 z ci膮g艂ym liczeniem kalorii i g艂od贸wk膮.
Dieta DASH od kilku lat zajmuje wysokie miejsce w rankingu najzdrowszych diet, kt贸rego autorami s膮 eksperci z zakresu dietetyki. Obok diety 艣r贸dziemnomorskiej czy flexiwegetaria艅skiej, jest to jedna z najcz臋艣ciej polecanych diet pude艂kowych.

Dieta DASH - co na talerzu?

Jakie produkty powinien zawiera膰 jad艂ospis zgodny z za艂o偶eniami diety DASH? Przede wszystkim du偶o warzyw i owoc贸w, kt贸re s膮 dla 藕r贸d艂em b艂onnika pokarmowego, antyoksydant贸w oraz potasu 鈥 pierwiastka bardzo wa偶nego w walce z nadci艣nieniem t臋tniczym. Dobrym 藕r贸d艂em tego sk艂adnika s膮, m.in.: gruszki, morele, banany, pomidory, ziemniaki (r贸wnie偶 s艂odkie ziemniaki 鈥 bataty), bia艂a fasola. Bardzo wa偶ne miejsce w jad艂ospisie zajmuj膮 r贸wnie偶 pe艂noziarniste produkty zbo偶owe, kt贸re dostarczaj膮 innego istotnego w walce z nadci艣nieniem sk艂adnika, czyli magnezu. Dieta DASH nie zak艂ada eliminacji mleka i produkt贸w mlecznych, ale zaleca spo偶ywanie niskot艂uszczowych produkt贸w. S膮 one 藕r贸d艂em kolejnego wa偶nego sk艂adnika, czyli wapnia, kt贸ry nie tylko wzmacnia ko艣ci, ale i pomaga zwalczy膰 nadci艣nienie t臋tnicze. Mleko i produkty mleczne wzbogacaj膮 jad艂ospis w bia艂ko, kt贸rego 藕r贸d艂em w diecie DASH powinny by膰 r贸wnie偶 ryby, mi臋so drobiowe, nasiona ro艣lin str膮czkowych czy jajka. W jad艂ospisie nie powinno zabrakn膮膰 tak偶e orzech贸w, kt贸re zawieraj膮, m.in. wielonienasycone kwasy t艂uszczowe omega-3, witaminy z grupy B, cynk, selen, b艂onnik pokarmy, a tak偶e magnez. Warto podkre艣li膰, 偶e orzechy laskowe oraz migda艂y to dobre 藕r贸d艂o wapnia 鈥 wa偶nego elementu diety.
Po zapoznaniu si臋 z list膮 produkt贸w zalecanych warto sprawdzi膰, kt贸re produkty s膮 przeciwwskazane. S膮 to przede wszystkim produkty o wysokim stopniu przetworzenia, kt贸re stanowi膮 藕r贸d艂o, tzw. 鈥瀠krytej soli鈥. Opr贸cz tego, w celu zmniejszenia ilo艣ci sodu w diecie nale偶y ograniczy膰 ilo艣膰 soli dodawanej do potraw do maksymalnie 艂y偶eczki dziennie. Nie zaleca si臋 r贸wnie偶 spo偶ywania s艂odyczy, s艂odkich napoj贸w gazowanych oraz du偶ych ilo艣ci mi臋sa czerwonego. Tak skomponowana dieta pozwala nie tylko na ograniczenie ilo艣ci sodu, ale i nasyconych kwas贸w t艂uszczowych, t艂uszcz贸w trans, w臋glowodan贸w prostych oraz sztucznych dodatk贸w do 偶ywno艣ci. Z drugiej strony zwi臋ksza poda偶 b艂onnika pokarmowego, wielonienasyconych kwas贸w t艂uszczowych omega-3, witamin, antyoksydant贸w oraz sk艂adnik贸w mineralnych (szczeg贸lnie potasu, wapnia i magnezu, kt贸re maj膮 kluczowe znaczenie w walce z nadci艣nieniem t臋tniczym).

Przyk艂adowy jad艂ospis

艢niadanie
Zio艂owy twaro偶ek z pe艂noziarnistymi muffinkami, s艂upki warzyw
II 艣niadanie
Zupa krem z cukinii z frytkami z marchwi
Obiad
Pier艣 z indyka w sosie grzybowym, puree z batat贸w, sur贸wka z cukinii i jab艂ka
Podwieczorek
Dietetyczne ciasto z m膮ki migda艂owej z nasionami chia, z truskawkami i wi贸rkami kokosowymi
Kolacja
Sa艂atka z burak贸w z bobem, serem kozim i kalarep膮, dressing bazyliowy

Komu zaleca si臋 taki spos贸b 偶ywienia?

Catering DASH mo偶e by膰 stosowany zar贸wno przez zdrowe, jak i chore osoby. W pierwszym przypadku, stanowi element profilaktyki. Natomiast dla os贸b chorych jest uzupe艂nieniem leczenia farmakologicznego. Dieta DASH jest szczeg贸lnie polecana w przypadku wyst膮pienia:

Zalety tego wariantu

Warto podkre艣li膰, 偶e cho膰 w艣r贸d zalet diety DASH wymienia si臋 przede wszystkim korzystny wp艂yw na warto艣ci ci艣nienia t臋tniczego to wykazuje on szereg innych, r贸wnie znacz膮cych, korzy艣ci tj.:
Ze wzgl臋du na to, 偶e dieta DASH znajduje si臋 w czo艂贸wce najzdrowszych diet polecanych przez 艣wiatowych ekspert贸w, coraz cz臋艣ciej pojawia si臋 w ofercie catering贸w dietetycznych. Czy zatem warto postawi膰 na catering? Mo偶na oczywi艣cie tak膮 diet臋 przygotowa膰 samodzielnie w domu, ale dieta pude艂kowa DASH to gwarancja, 偶e jest ona przygotowywana przez specjalist贸w, kt贸rzy skrupulatnie dbaj膮 o to aby wszystkie jej parametry i za艂o偶enia by艂y bezkompromisowo przestrzegane dla zdrowia klient贸w.
Ta dieta jest dla Ciebie?
Za艂贸偶 konto przed pierwszym zam贸wieniem i ciesz si臋 rabatami dla naszych najlepszych Klient贸w!
ZA艁脫呕 KONTO
Gwarancja najni偶szej ceny
Ceny na Cateromarket.pl s膮 takie same jak bezpo艣rednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, 偶e przep艂acisz.
Bezpiecze艅stwo zakup贸w
Dbamy o Twoj膮 prywatno艣膰 w sieci i o Twoje pieni膮dze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obs艂ugi p艂atno艣ci online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora p艂atno艣ci 鈥 PayU.