Dieta pudełkowa dla kobiet w ciąży i mam karmiących

Dieta pudełkowa dla kobiet w ciąży
Racjonalne i dobrze zbilansowane odżywianie stanowi podstawę do zachowania zdrowia i odpowiedniej kondycji fizycznej. Dostarczane w pokarmach składniki odżywcze takie jak białka, węglowodany, związki mineralne czy witaminy, są niezbędne zarówno do regeneracji komórek organizmu, jak i do ich prawidłowej pracy. Pożywienie dostarcza energii, ale też materiału do budowy tkanek. Dlatego szczególnie ważna jest dobrze zbilansowana dieta dla kobiet w ciąży, najlepiej gdy jest przygotowywana przez specjalistów z cateringu dietetycznego.
Powszechnym przekonaniem wielu przyszłych matek jest to, że skoro noszą w brzuchu drugi organizm, powinny jeść za dwie osoby. W rzeczywistości jest to myślenie błędne, które prowadzi do znacznego wzrostu wagi i pojawienia się otyłości. W wielu przypadkach pozostaje ona już do końca życia. Nie wszystkie mamy zdają sobie sprawę, że nadmierne jedzenie czy przejadanie się może bardziej zaszkodzić maluchowi, niż pomóc - zwłaszcza gdy głównym składnikiem diety są mało dietetyczne produkty. Konsekwencją takiej nieprzemyślanej "diety ciążowej" najczęściej jest noworodek z nadmiernie rozbudowaną tkanką tłuszczową i predyspozycjami do tycia przez cały jego okres wzrastania.

Cateringi dietetyczne oferujące dietę dla mam

Zdrowa Energia Mama
Dietific
4.96
Dla kobiet w ciąży
SuViBox
4.48
Ekspert dietetyczny Cateromarket
Nie wiesz czy dieta dla kobiet w ciazy jest odpowiednia dla Ciebie?
Nasz poradnik pomoże Ci podjąć decyzję!
2be Mama
Catering2Be
4.79
2be Junior
Catering2Be
4.79
Mama
Zdrowy Smak
4.75
Junior
Look Fit
4.56
Pozostałe diety
Fit Mama
Fit and eat
5.00
Fit Bag Mama
Fit Bag
5.00
Mums plan
Marago Fit
5.00
Dla kobiet w ciąży i matek karmiących
My Space Catering
5.00
Pro Mama
Smakoszewo
5.00
Dla kobiet w ciąży
Get Fit
4.98
Mama
Fit Mix
4.90
Fit Mama
Fit by Nature
4.88
Mama
Mr & Mrs Fit
4.88
Mama Standard
Goodie Foodie
4.88
Mama Wege+Ryby
Goodie Foodie
4.88
Dla Malucha
Smaktywni.pl
4.83
MomCare
Fitcare
4.81
Mama
Torebka w Cukierce
4.77
Dla kobiet w ciąży
Slow Chef
4.74
Fit Mama
Be Fit Catering
4.67
Dla kobiet w ciąży i matek karmiących
Fitway
4.58
Fit Mama
Eat Fit
4.54
Kids
Eat Fit
4.54
Kids menu
FitEat.co
4.54
Dziecko
Kredens Smaku
4.51
Dla kobiet karmiących
Fresh dieta
4.50
Dla kobiet w ciąży
Fresh dieta
4.50

Odżywianie w ciąży – co powinna jeść przyszła mama

Jedzenie za dwoje w okresie ciąży nie jest dobrym rozwiązaniem, co jednak nie oznacza, że przyszła mama nie powinna odżywiać się nieco inaczej. Organizm człowieka na każdym etapie życia potrzebuje innych składników – niezbędnych do wzrostu i rozwoju tkanek w dzieciństwie, przez dostarczenie energii do codziennej aktywności w kwiecie życia, po wspomaganie procesów umysłowych w wieku seniora.
W tej sytuacji przyszłe mamy powinny dostarczać organizmowi w pożywieniu zarówno składników potrzebnych ich organizmowi, jak i tych niezbędnych do budowy tkanek i prawidłowego rozwoju dziecka. Przede wszystkim jest niezbędne zwiększenie kaloryczności posiłków. Dlatego dieta pudełkowa dla kobiety w ciąży zmienia się w jej poszczególnych okresach..

Zasady diety ciążowej - co jeść

W pierwszych 4-5 miesiącach ciąży stosuj następujące zasady:
W drugim okresie ciąży przygotuj się na:
Przez całe 9 miesięcy specjaliści będą przygotowywali dla Ciebie posiłki uwzględniające:
Dodatkowo sama musisz zadbać o odpowiedniej nawadnianie - minimum 2 litry wody mineralnej, zup warzywnych i mleka czy dozwolonych herbatek ziołowych dziennie.
Catering dietetyczny dla kobiet w ciąży opiera się na składnikach, które mają najkorzystniejszy wpływ na rozwój płodu. Dlatego w szczególnie oswój się z jedzeniem takich produktów takich jak: kapusta (Wit. C i kwas foliowy), czerwona papryka (Wit. C i beta-karoten), szpinak (wit. C, E, wapń i żelazo), płatki owsiane (Wit. B6, żelazo, kwas foliowy), mleko (wapń, Wit. D), chuda wołowina (Wit. B12, cynk i żelazo), jaja (białko, żelazo, wit. B12). Inne podobne składniki, które obowiązkowo powinny się znaleźć w diecie to ciecierzyca, czarna fasola, pełnoziarniste pieczywo, ryby, truskawki, sok pomarańczowy.
Jednak pamiętaj, w fit cateringach obowiązuje zasada: Klient nasz Pan. Jeśli jakikolwiek składnik Twojej diety Ci nie pasuje, poinformuj o tym dietetyka lub biuro obsługi klienta, po to aby mógł on zostać wykluczony w kolejnych dostawach.

Czego nie powinna zawierać dieta w ciąży?

Odżywianie w ciąży wiąże się z odpowiedzialnością wobec rozwijającego się dziecka. Oznacza to, że przyszła mama nie tylko powinna dostarczać maluchowi potrzebnych substancji, ale też unikać tych, które mogą mieć negatywny wpływ na rozwój płodu. Do takich z pewnością zaliczają się alkohol, papierosy i pozostałe używki. Inne niewskazane produkty to spożywane w nadmiarze: tłuszcze zwierzęce, sól i cukier, lody i ciasta oraz wątróbka (szczególnie w pierwszym okresie ciąży, gdyż zawiera dużo witaminy A). Całkowicie należy wykluczyć z diety:
Ważnym wskaźnikiem, który podpowiada, jak komponować posiłki, jest sam organizm kobiety w ciąży. Przykładowo zalecane spożywanie na surowo warzyw i owoców wiąże się z dostarczaniem sporych ilości błonnika. Może on być powodem zaparć, zgagi i innych dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Nie należy też odwoływać się do różnych podwórkowych przekonań, które nakazują unikanie wybranych produktów, w tym np. mleka czy cukru. Do rozwoju dziecka jest niezbędny każdy składnik, dlatego właściwa dieta powinna zawierać je wszystkie, tylko w odpowiednich ilościach.

Dieta dla matki karmiącej, czyli co jeść po porodzie

Odżywianie w ciąży ma dostarczać maluchowi składników, dzięki którym nie tylko zbudują się tkanki jego organizmu, ale też prawidłowo rozwiną wszystkie funkcje. Dlatego tak ważne są żelazo i kwas foliowy, który odpowiada za kształtowanie się funkcji układu nerwowego. Jego niedobór może spowodować wady cewy nerwowej u płodu. Po porodzie zmienia się zapotrzebowanie na niektóre składniki, dlatego też dietetyk musi przekształcić codzienny jadłospis w cateringu.
Dieta dla kobiet karmiących piersią, podobnie jak odżywianie w ciąży, powinna być bardziej kaloryczna od standardowego menu. Zaleca się zwiększenie wartości energetycznej posiłków o około 500 kalorii. Zadaniem posiłków jest nie tylko zadbanie o kondycję organizmu oraz jego zregenerowanie po ciąży i porodzie, ale też stymulacja produkcji mleka. W przeszłości karmiącym mamom zalecano picie bawarki, która miała działanie mlekopędne. Dziś istnieją różne szkoły, od urozmaiconej diety w rozsądnych proporcjach po jedzenie wybiórcze.

Typowe menu w diecie matki karmiącej

Do produktów, które catering dietetyczny uwzględnia w diecie mamy karmiącej z pewnością można zaliczyć:
Przewidziane także są miłe niespodzianki w postaci deserów, w tym lekkich ciast biszkoptowych, dietetycznych serników, budyniów i galaretek. Istotne jest też unikanie ostrych przypraw, produktów wysoko przetworzonych oraz picie 3 l płynów dziennie. Dieta dla matki karmiącej będzie stopniowo wzbogacana o kolejne składniki z jednoczesnym obserwowaniem reakcji organizmu dziecka.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie
Ziołowy twarożek z siemieniem lnianym i orzechami, masło bazyliowe, pieczywo
II śniadanie
Biszkopt kokosowo-jaglany z galaretką mango
Obiad
Indyk w sosie ziołowym, pieczone ziemniaczki, grillowane warzywa w ziołach
Podwieczorek
Krem waniliowy z mascarpone z musem malinowo-limonkowym i truflami z daktyli i karobu
Kolacja
Sałatka z pieczonym łososiem jurajskim, melonem i granatem z komosą ryżową

Dieta dla kobiet w ciąży i mam karmiących w cateringu dietetycznym

Układanie racjonalnej i zdrowej diety dla kobiet w ciąży czy diety dla mamy karmiącej piersią, nie należy do łatwych. Troska o zdrowie malucha jest priorytetem, dlatego zarówno przyszłe mamy, jak i te, które już doczekały się potomka, chcą im zapewnić jak najlepsze warunki rozwoju. Pomocą w tym zadaniu jest catering pudełkowy z dostawą do domu.
Posiłki z dowozem pod wskazany adres są przygotowywane przez wykwalifikowanych kucharzy i komponowane z udziałem profesjonalnych dietetyków. Do wyboru są różne style odżywiania, dzięki czemu przyszła lub obecna mama może wybierać dopasowane do jej gustu rozwiązanie. Dania z dowozem to również wygoda i wyeliminowanie problemu komponowania jadłospisów i dokonywania często złożonych zakupów, zwłaszcza gdy tata dziecka jest cały dzień w pracy, poza domem.
Ta dieta jest dla Ciebie?
Załóż konto przed pierwszym zamówieniem i ciesz się rabatami dla naszych najlepszych Klientów!
Gwarancja najniższej ceny
Ceny na Cateromarket.pl są takie same jak bezpośrednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, że przepłacisz.
Bezpieczeństwo zakupów
Dbamy o Twoją prywatność w sieci i o Twoje pieniądze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obsługi płatności online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora płatności — PayU.