Pomoc dotycz膮ca has艂a
Podaj adres e-mail, kt贸ry zosta艂 u偶yty do za艂o偶enia Twojego konta w Cateromarket:
Je艣li podany adres e-mail () zosta艂 u偶yty do za艂o偶enia konta w Cateromarket, wys艂ali艣my w艂a艣nie wiadomo艣膰 z instrukcjami zmiany has艂a.

Dieta pude艂kowa dla kobiet w ci膮偶y i mam karmi膮cych

Dieta pude艂kowa dla kobiet w ci膮偶y
Racjonalne i dobrze zbilansowane od偶ywianie stanowi podstaw臋 do zachowania zdrowia i odpowiedniej kondycji fizycznej. Dostarczane w pokarmach sk艂adniki od偶ywcze takie jak bia艂ka, w臋glowodany, zwi膮zki mineralne czy witaminy, s膮 niezb臋dne zar贸wno do regeneracji kom贸rek organizmu, jak i do ich prawid艂owej pracy. Po偶ywienie dostarcza energii, ale te偶 materia艂u do budowy tkanek. Dlatego szczeg贸lnie wa偶na jest dobrze zbilansowana dieta dla kobiet w ci膮偶y, najlepiej gdy jest przygotowywana przez specjalist贸w z cateringu dietetycznego.
Powszechnym przekonaniem wielu przysz艂ych matek jest to, 偶e skoro nosz膮 w brzuchu drugi organizm, powinny je艣膰 za dwie osoby. W rzeczywisto艣ci jest to my艣lenie b艂臋dne, kt贸re prowadzi do znacznego wzrostu wagi i pojawienia si臋 oty艂o艣ci. W wielu przypadkach pozostaje ona ju偶 do ko艅ca 偶ycia. Nie wszystkie mamy zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e nadmierne jedzenie czy przejadanie si臋 mo偶e bardziej zaszkodzi膰 maluchowi, ni偶 pom贸c - zw艂aszcza gdy g艂贸wnym sk艂adnikiem diety s膮 ma艂o dietetyczne produkty. Konsekwencj膮 takiej nieprzemy艣lanej "diety ci膮偶owej" najcz臋艣ciej jest noworodek z nadmiernie rozbudowan膮 tkank膮 t艂uszczow膮 i predyspozycjami do tycia przez ca艂y jego okres wzrastania.

Cateringi dietetyczne oferuj膮ce diet臋 dla mam

Zdrowa Energia Mama
Dietific
4.96
2be Mama
Catering2Be
4.79
Nie wiesz czy dieta dla kobiet w ciazy jest odpowiednia dla Ciebie?
Nasz poradnik pomo偶e Ci podj膮膰 decyzj臋!
2be Junior
Catering2Be
4.79
Mama
Zdrowy Smak
4.75
Pozosta艂e diety
Fit Mama
Fit and eat
5.00
Fit Bag Mama
Fit Bag
5.00
Mums plan
Marago Fit
5.00
Dla kobiet w ci膮偶y i matek karmi膮cych
My Space Catering
5.00
Pro Mama
Smakoszewo
5.00
Dla kobiet w ci膮偶y
Get Fit
4.98
Mama
Fit Mix
4.90
Fit Mama
Fit by Nature
4.88
Mama
Mr & Mrs Fit
4.88
Mama Standard
Goodie Foodie
4.88
Mama Wege+Ryby
Goodie Foodie
4.88
Dla Malucha
Smaktywni.pl
4.83
MomCare
Fitcare
4.81
Mama
Torebka w Cukierce
4.77
Dla kobiet w ci膮偶y
Slow Chef
4.74
Dla kobiet w ci膮偶y
SuViBox
4.57
Junior
Look Fit
4.56
Dla kobiet w ci膮偶y i matek karmi膮cych
Fitway
4.55
Fit Mama
Eat Fit
4.54
Kids
Eat Fit
4.54
Kids menu
FitEat.co
4.54
Dziecko
Kredens Smaku
4.51
Dla kobiet karmi膮cych
Fresh dieta
4.50
Dla kobiet w ci膮偶y
Fresh dieta
4.50
Fit Mami
Maczfit
4.47
Junior
Projekt Pude艂ko
4.43

Od偶ywianie w ci膮偶y 鈥 co powinna je艣膰 przysz艂a mama

Jedzenie za dwoje w okresie ci膮偶y nie jest dobrym rozwi膮zaniem, co jednak nie oznacza, 偶e przysz艂a mama nie powinna od偶ywia膰 si臋 nieco inaczej. Organizm cz艂owieka na ka偶dym etapie 偶ycia potrzebuje innych sk艂adnik贸w 鈥 niezb臋dnych do wzrostu i rozwoju tkanek w dzieci艅stwie, przez dostarczenie energii do codziennej aktywno艣ci w kwiecie 偶ycia, po wspomaganie proces贸w umys艂owych w wieku seniora.
W tej sytuacji przysz艂e mamy powinny dostarcza膰 organizmowi w po偶ywieniu zar贸wno sk艂adnik贸w potrzebnych ich organizmowi, jak i tych niezb臋dnych do budowy tkanek i prawid艂owego rozwoju dziecka. Przede wszystkim jest niezb臋dne zwi臋kszenie kaloryczno艣ci posi艂k贸w. Dlatego dieta pude艂kowa dla kobiety w ci膮偶y zmienia si臋 w jej poszczeg贸lnych okresach..

Zasady diety ci膮偶owej - co je艣膰

W pierwszych 4-5 miesi膮cach ci膮偶y stosuj nast臋puj膮ce zasady:
W drugim okresie ci膮偶y przygotuj si臋 na:
Przez ca艂e 9 miesi臋cy specjali艣ci b臋d膮 przygotowywali dla Ciebie posi艂ki uwzgl臋dniaj膮ce:
Dodatkowo sama musisz zadba膰 o odpowiedniej nawadnianie - minimum 2 litry wody mineralnej, zup warzywnych i mleka czy dozwolonych herbatek zio艂owych dziennie.
Catering dietetyczny dla kobiet w ci膮偶y opiera si臋 na sk艂adnikach, kt贸re maj膮 najkorzystniejszy wp艂yw na rozw贸j p艂odu. Dlatego w szczeg贸lnie osw贸j si臋 z jedzeniem takich produkt贸w takich jak: kapusta (Wit. C i kwas foliowy), czerwona papryka (Wit. C i beta-karoten), szpinak (wit. C, E, wap艅 i 偶elazo), p艂atki owsiane (Wit. B6, 偶elazo, kwas foliowy), mleko (wap艅, Wit. D), chuda wo艂owina (Wit. B12, cynk i 偶elazo), jaja (bia艂ko, 偶elazo, wit. B12). Inne podobne sk艂adniki, kt贸re obowi膮zkowo powinny si臋 znale藕膰 w diecie to ciecierzyca, czarna fasola, pe艂noziarniste pieczywo, ryby, truskawki, sok pomara艅czowy.
Jednak pami臋taj, w fit cateringach obowi膮zuje zasada: Klient nasz Pan. Je艣li jakikolwiek sk艂adnik Twojej diety Ci nie pasuje, poinformuj o tym dietetyka lub biuro obs艂ugi klienta, po to aby m贸g艂 on zosta膰 wykluczony w kolejnych dostawach.

Czego nie powinna zawiera膰 dieta w ci膮偶y?

Od偶ywianie w ci膮偶y wi膮偶e si臋 z odpowiedzialno艣ci膮 wobec rozwijaj膮cego si臋 dziecka. Oznacza to, 偶e przysz艂a mama nie tylko powinna dostarcza膰 maluchowi potrzebnych substancji, ale te偶 unika膰 tych, kt贸re mog膮 mie膰 negatywny wp艂yw na rozw贸j p艂odu. Do takich z pewno艣ci膮 zaliczaj膮 si臋 alkohol, papierosy i pozosta艂e u偶ywki. Inne niewskazane produkty to spo偶ywane w nadmiarze: t艂uszcze zwierz臋ce, s贸l i cukier, lody i ciasta oraz w膮tr贸bka (szczeg贸lnie w pierwszym okresie ci膮偶y, gdy偶 zawiera du偶o witaminy A). Ca艂kowicie nale偶y wykluczy膰 z diety:
Wa偶nym wska藕nikiem, kt贸ry podpowiada, jak komponowa膰 posi艂ki, jest sam organizm kobiety w ci膮偶y. Przyk艂adowo zalecane spo偶ywanie na surowo warzyw i owoc贸w wi膮偶e si臋 z dostarczaniem sporych ilo艣ci b艂onnika. Mo偶e on by膰 powodem zapar膰, zgagi i innych dolegliwo艣ci ze strony uk艂adu pokarmowego. Nie nale偶y te偶 odwo艂ywa膰 si臋 do r贸偶nych podw贸rkowych przekona艅, kt贸re nakazuj膮 unikanie wybranych produkt贸w, w tym np. mleka czy cukru. Do rozwoju dziecka jest niezb臋dny ka偶dy sk艂adnik, dlatego w艂a艣ciwa dieta powinna zawiera膰 je wszystkie, tylko w odpowiednich ilo艣ciach.

Dieta dla matki karmi膮cej, czyli co je艣膰 po porodzie

Od偶ywianie w ci膮偶y ma dostarcza膰 maluchowi sk艂adnik贸w, dzi臋ki kt贸rym nie tylko zbuduj膮 si臋 tkanki jego organizmu, ale te偶 prawid艂owo rozwin膮 wszystkie funkcje. Dlatego tak wa偶ne s膮 偶elazo i kwas foliowy, kt贸ry odpowiada za kszta艂towanie si臋 funkcji uk艂adu nerwowego. Jego niedob贸r mo偶e spowodowa膰 wady cewy nerwowej u p艂odu. Po porodzie zmienia si臋 zapotrzebowanie na niekt贸re sk艂adniki, dlatego te偶 dietetyk musi przekszta艂ci膰 codzienny jad艂ospis w cateringu.
Dieta dla kobiet karmi膮cych piersi膮, podobnie jak od偶ywianie w ci膮偶y, powinna by膰 bardziej kaloryczna od standardowego menu. Zaleca si臋 zwi臋kszenie warto艣ci energetycznej posi艂k贸w o oko艂o 500 kalorii. Zadaniem posi艂k贸w jest nie tylko zadbanie o kondycj臋 organizmu oraz jego zregenerowanie po ci膮偶y i porodzie, ale te偶 stymulacja produkcji mleka. W przesz艂o艣ci karmi膮cym mamom zalecano picie bawarki, kt贸ra mia艂a dzia艂anie mlekop臋dne. Dzi艣 istniej膮 r贸偶ne szko艂y, od urozmaiconej diety w rozs膮dnych proporcjach po jedzenie wybi贸rcze.

Typowe menu w diecie matki karmi膮cej

Do produkt贸w, kt贸re catering dietetyczny uwzgl臋dnia w diecie mamy karmi膮cej z pewno艣ci膮 mo偶na zaliczy膰:
Przewidziane tak偶e s膮 mi艂e niespodzianki w postaci deser贸w, w tym lekkich ciast biszkoptowych, dietetycznych sernik贸w, budyni贸w i galaretek. Istotne jest te偶 unikanie ostrych przypraw, produkt贸w wysoko przetworzonych oraz picie 3 l p艂yn贸w dziennie. Dieta dla matki karmi膮cej b臋dzie stopniowo wzbogacana o kolejne sk艂adniki z jednoczesnym obserwowaniem reakcji organizmu dziecka.

Przyk艂adowy jad艂ospis

艢niadanie
Zio艂owy twaro偶ek z siemieniem lnianym i orzechami, mas艂o bazyliowe, pieczywo
II 艣niadanie
Biszkopt kokosowo-jaglany z galaretk膮 mango
Obiad
Indyk w sosie zio艂owym, pieczone ziemniaczki, grillowane warzywa w zio艂ach
Podwieczorek
Krem waniliowy z mascarpone z musem malinowo-limonkowym i truflami z daktyli i karobu
Kolacja
Sa艂atka z pieczonym 艂ososiem jurajskim, melonem i granatem z komos膮 ry偶ow膮

Dieta dla kobiet w ci膮偶y i mam karmi膮cych w cateringu dietetycznym

Uk艂adanie racjonalnej i zdrowej diety dla kobiet w ci膮偶y czy diety dla mamy karmi膮cej piersi膮, nie nale偶y do 艂atwych. Troska o zdrowie malucha jest priorytetem, dlatego zar贸wno przysz艂e mamy, jak i te, kt贸re ju偶 doczeka艂y si臋 potomka, chc膮 im zapewni膰 jak najlepsze warunki rozwoju. Pomoc膮 w tym zadaniu jest catering pude艂kowy z dostaw膮 do domu.
Posi艂ki z dowozem pod wskazany adres s膮 przygotowywane przez wykwalifikowanych kucharzy i komponowane z udzia艂em profesjonalnych dietetyk贸w. Do wyboru s膮 r贸偶ne style od偶ywiania, dzi臋ki czemu przysz艂a lub obecna mama mo偶e wybiera膰 dopasowane do jej gustu rozwi膮zanie. Dania z dowozem to r贸wnie偶 wygoda i wyeliminowanie problemu komponowania jad艂ospis贸w i dokonywania cz臋sto z艂o偶onych zakup贸w, zw艂aszcza gdy tata dziecka jest ca艂y dzie艅 w pracy, poza domem.
Ta dieta jest dla Ciebie?
Za艂贸偶 konto przed pierwszym zam贸wieniem i ciesz si臋 rabatami dla naszych najlepszych Klient贸w!
ZA艁脫呕 KONTO
Gwarancja najni偶szej ceny
Ceny na Cateromarket.pl s膮 takie same jak bezpo艣rednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, 偶e przep艂acisz.
Bezpiecze艅stwo zakup贸w
Dbamy o Twoj膮 prywatno艣膰 w sieci i o Twoje pieni膮dze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obs艂ugi p艂atno艣ci online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora p艂atno艣ci 鈥 PayU.