Dieta pude艂kowa Samuraja

Dieta pude艂kowa Samuraja
Dieta Samuraja to spos贸b 偶ywienia, kt贸ry zosta艂 stworzony i rozpropagowany przez Nate Miyaki 鈥 japo艅skiego trenera i dietetyka. Najpro艣ciej m贸wi膮c jest to odmiana diety paleo rozszerzona o mo偶liwo艣膰 spo偶ywania dobrej jako艣ci zb贸偶 bez glutenu. Jest to jednak du偶e uproszczenie i aby dobrze zrozumie膰 na czym polega catering dietetyczny z diet膮 samuraja, warto zapozna膰 si臋 z jej szczeg贸艂ow膮 charakterystyk膮.

Cateringi dietetyczne oferuj膮ce diet臋 samuraja

Samuraja
Fitness Catering
4.84
Samuraja
CateringDieta.pl
4.90
Ekspert dietetyczny Cateromarket
Nie wiesz czy dieta Samuraja jest odpowiednia dla Ciebie?
Nasz poradnik pomo偶e Ci podj膮膰 decyzj臋!
Paleo - Samuraj
Kapitan Cook
4.59
Pozosta艂e diety
Samuraja
Daily5
5.00
Samuraj
BoxKitchen
5.00
Samuraja
Get Fit
4.98
Samuraj
Hi Good Food
4.92
Samuraj
Dieta na 5
4.88
Samuraj
Goodie Foodie
4.88
Samuraja
Smaktywni.pl
4.83
Samuraj
Ku藕nia Zdrowia
4.75
Samuraj
FitEat.co
4.54
Samuraja
OptiDiet
4.42
Samuraj
Fit Malina
4.19
Paleo Samuraj
Box 4 Fit
4.17
Samuraj
Bia艂ko Eat Fit
4.11
Samuraj
Power Meal
3.62
Samurai
Diet For Life

Dieta Samuraja - pi臋kne cia艂o i zdrowie

Dieta samuraja zosta艂a opisana po raz pierwszy w 2011 roku przez Nate Miyaki. Tak jak zosta艂o to ju偶 wspomniane, mo偶na okre艣li膰 j膮 jako diet臋 paleo rozszerzon膮 o mo偶liwo艣膰 spo偶ywania bezglutenowych zb贸偶 i pseudo-zb贸偶. Jest ona odpowiedzi膮 na wieloletnie obserwacje autora, z kt贸rych wynika, 偶e spora cz臋艣膰 os贸b aktywnych fizycznie, d膮偶膮c do idealnej sylwetki nara偶a na szwank w艂asne zdrowie. Dlatego celem jaki przy艣wieca艂 tw贸rcy by艂o opracowanie diety, kt贸ra zagwarantuje zar贸wno pi臋kn膮 sylwetk臋, przyrost masy mi臋艣niowej, jak i zdrowie. Dieta samuraja nie narzuca z g贸ry ilo艣ci kalorii jak膮 powinni艣my spo偶ywa膰 czy tego, jak powinien wygl膮da膰 rozk艂ad posi艂k贸w w ci膮gu dnia. S膮 to kwestie, kt贸re z za艂o偶enia maj膮 by膰 rozwa偶ane indywidualnie co stanowi niew膮tpliwy plus. Zaleca si臋 jednak, aby ilo艣膰 posi艂k贸w kszta艂towa艂a si臋 na poziomie 4-5 co nale偶y do og贸lnie przyj臋tych zasad zdrowego od偶ywiania.

Beglutenowe w臋glowodany

Wed艂ug Nate Miyaki, tradycyjne podej艣cie do diety sportowca, czyli zalecanie diety o wysokiej zawarto艣ci w臋glowodan贸w nie sprawdza si臋 u ka偶dego. Niekt贸re osoby mog膮 obserwowa膰 lepsze rezultaty na diecie niskow臋glowodanowej. Jednak tw贸rca diety Samuraja nie wyznaje czarno-bia艂ego podej艣cia do w臋glowodan贸w. Wed艂ug niego, ka偶dy powinien obserwowa膰 sw贸j organizm. Nie wszystkie w臋glowodany s膮 z艂e, tak samo jak nie ka偶de b臋d膮 s艂u偶y艂y wi臋kszej energii, zdrowiu i pi臋knej sylwetce.
Zalecane 藕r贸d艂a w臋glowodan贸w
W diecie samuraja nie ma miejsca dla przetworzonych produkt贸w, dlatego przeciwwskazane jest spo偶ywanie s艂odkich bu艂eczek, s艂onych przek膮sek i innych 艂akoci z podejrzanym sk艂adem. 殴r贸d艂em w臋glowodan贸w nie powinien by膰 r贸wnie偶 cukier. W kwestii warzyw i owoc贸w, zaleca si臋 aby pochodzi艂y one z upraw ekologicznych, co czyni j膮 w tym aspekcie bardzo podobn膮 do menu znanego z paleo.

Dieta Samuraja - jad艂ospis bez laktozy i glutenu

Dieta samuraja, czyli menu bez laktozy i glutenu dla os贸b trenuj膮cych i aktywnych sportowc贸w. Opr贸cz wspomnianych sk艂adnik贸w, w diecie samuraja nie znajdziemy substancji s艂odz膮cych, da艅 typu fast-food, nasion ro艣lin str膮czkowych, produkt贸w o wysokim stopniu przetworzenia, owoc贸w suszonych, sok贸w i napoj贸w owocowych. Dozwolone s膮 natomiast produkty, takie jak bezglutenowe zbo偶a, olej rybi, t艂uszcz kokosowy i palmowy (ale nierafinowane i z odpowiedzialnych upraw!), olej z awokado, oliwa z oliwek, t艂uszcz zwierz臋cy, orzechy i nasiona, m膮ka kasztanowa i konopna, kasztany jadalne, a tak偶e zakwas z m膮ki gryczanej i 偶ytniej. Jad艂ospis wed艂ug diety samuraja mo偶e zawiera膰 r贸wnie偶 mi臋so i ryby wysokiej jako艣ci oraz jajka. Coraz wi臋cej catering贸w dietetycznych umieszcza w swojej ofercie diet臋 samuraja. Jest to spos贸b 偶ywienia dedykowany g艂贸wnie osobom aktywnym fizycznie. Osoby, kt贸re zdecyduj膮 si臋 na catering z diet膮 samuraja mog膮 skosztowa膰 fit posi艂k贸w, takich jak np. butter chicken z mas艂em orzechowym, cukinia faszerowana wo艂owin膮 w pomidorach, placki warzywne czy paluszki grissini z past膮 z papryki i orzech贸w.

Przyk艂adowy jad艂ospis - 2000 kcal

艢niadanie
Pasztet z kaczki w sosie 偶urawinowo-chrzanowym, kiszona rzodkiewka, domowy chleb gryczany
II 艣niadanie
Pudding z nasionami chia na mleku kokosowym z truskawkami i bananem
Obiad
Delikatna ciel臋cina w sosie curry z liczi, ry偶 ja艣minowy, grillowane warzywa
Podwieczorek
Placuszki dyniowe z m膮k膮 migda艂ow膮, z orzechami w艂oskimi, granatem i konfitur膮 艣liwkow膮
Kolacja
Sa艂atka z ekologicznym kurczakiem, jab艂kiem i kabaczkiem

Zestawienie produkt贸w spo偶ywczych w diecie Samuraja

Paleo

Samuraj

AIP

Ketogeniczna

Mi臋so, ryby, owoce morza

+

+

+

+

Warzywa

Psiankowate  (pomidory, papryka, bak艂a偶an)

+

+

+

Krzy偶owe (broku艂, kalafior, brukselka, kapusta, rzepa, kalarepa)

+

+

* Tylko dobrze ugotowane, nie jemy surowych

+

Pozosta艂e

+

+

+

+

Owoce

Le艣ne (jagody, borówki, truskawki, maliny, je偶yny, porzeczki)

+

+

+

* W niewielkich ilo艣ciach

Pozosta艂e

+

+

* W bardzo niewielkich ilo艣ciach

Jaja

呕ó艂tko

+

+

* Tylko je艣li dobrze tolerowane; w niewielkich ilo艣ciach

+

Bia艂ko

+

+

+

Nabia艂 (mleko, sery, przetwory mleczne)

+

Grzyby

+

+

+

+

Orzechy, nasiona, pestki

+

+

+

Zbo偶a glutenowe (pszenica, j臋czmie艅, 偶yto)

Pseudo-zbo偶a i zbo偶a bezglutenowe (np. ry偶, kukurydza, gryka, proso, komosa ry偶owa, amarantus)

+

Bulwy

Ziemniaki

+

Bataty

+

+

+

Topinambur

+

+

+

Pochrzyn

+

+

+

Podroby

+

+

+

+

Kiszonki

+

+

+

+

Ro艣liny str膮czkowe

Fasola

* W niewielkich ilo艣ciach

Fasolka szparagowa

+

+

* W niewielkich ilo艣ciach

Soja

* W niewielkich ilo艣ciach

Orzeszki ziemne

* W niewielkich ilo艣ciach

Soczewica

* W niewielkich ilo艣ciach

* W niewielkich ilo艣ciach

* W niewielkich ilo艣ciach

Ciecierzyca

* W niewielkich ilo艣ciach

* W niewielkich ilo艣ciach

* W niewielkich ilo艣ciach

Groszek

+

+

* W niewielkich ilo艣ciach

Przyprawy, zio艂a

Psiankowate (pieprz, papryka, any偶, gorczyca)

+

+

+

Pozosta艂e

+

+

+

+

Alkohol

Kawa

+

Herbata

Czarna

+

+

+

Zielona

+

+

+

Czerwona

+

+

+

Owocowa

+

+

+

+

Zio艂owa

+

+

+

+

Cukier

Miód

* W niewielkich ilo艣ciach

* W niewielkich ilo艣ciach

* W bardzo niewielkich ilo艣ciach

Catering Samuraja - zalety i wady

Jakie wady i zalety ma jad艂ospis diety samuraja? Warto je pozna膰, zanim dokonamy wyboru i zdecydujemy si臋 na jej zam贸wienie.
Zalety:
Wady:
Warto podkre艣li膰, 偶e zawsze nale偶y obserwowa膰 reakcj臋 w艂asnego organizmu na dany spos贸b 偶ywienia i nie zawsze dieta, kt贸ra czyni spektakularne efekty u jednego, b臋dzie tak samo dobra u drugiej osoby. Dla kogo dieta samuraja b臋dzie zatem odpowiednim wyborem? Polecana jest przede wszystkim osobom profesjonalnym sportowcom, p贸艂-profesjonalistom, ale tak偶e wszystkim aktywnym fizycznie, . Powinni艣my mie膰 to na uwadze zamawiaj膮c j膮 przez catering dietetyczny aby unikn膮膰 ewentualnych rozczarowa艅.
Ta dieta jest dla Ciebie?
Za艂贸偶 konto przed pierwszym zam贸wieniem i ciesz si臋 rabatami dla naszych najlepszych Klient贸w!
Gwarancja najni偶szej ceny
Ceny na Cateromarket.pl s膮 takie same jak bezpo艣rednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, 偶e przep艂acisz.
Bezpiecze艅stwo zakup贸w
Dbamy o Twoj膮 prywatno艣膰 w sieci i o Twoje pieni膮dze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obs艂ugi p艂atno艣ci online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora p艂atno艣ci 鈥 PayU.