DIETA PUDE艁KOWA wegetaria艅ska

Rodzaje diet
Cho膰 wegetarianizm to spos贸b 偶ywienia praktykowany przez miliony ludzi od dekad, wci膮偶 nie ka偶dy wie, jakie s膮 za艂o偶enia tej diety. Mo偶e wynika膰 to z ogromnej ilo艣ci jego odmian i coraz lu藕niejszej interpretacji s艂owa wege. Wszystkie odmiany 艂膮czy 艣wiadome odrzucenie produkt贸w zwierz臋cych (w tym ryb i owoc贸w morza). Kontrowersyjny wyj膮tek stanowi膮 diety semi-wegetaria艅skie, flexiwegetaria艅skie oraz pescowegetaria艅skie, nieuznawane jednak przez wi臋kszo艣膰 wegetarian za jeden z rodzaj贸w diety wege. Cho膰 wegetarianizm postrzegany jest generalnie jako zdrowa dieta, to jak ka偶da dieta eliminacyjna, wegetaria艅ski catering dietetyczny r贸wnie偶 ma swoje wady i zalety. Sprawd藕 jak dobrze go wykorzysta膰.
Cateringi dietetyczne oferuj膮ce diet臋 odchudzaj膮c膮
Diatta
Wegetaria艅ska
Diatta
4,98
od 48,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Food Harmony
Wege Harmony
Food Harmony
4,96
od 62,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Nie wiesz czy dieta Standard jest odpowiednia dla Ciebie?
Nasz poradnik pomo偶e Ci podj膮膰 decyzj臋!
Dieta Pomidor
Wegetaria艅ska
Dieta Pomidor
5,0
od 42,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Catering Mistrza
VEGE
Catering Mistrza
5,0
od 73,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
Dieta normalna - wegetaria艅ska
Dieta z Li艣cia
4,45
od 61,10 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
Hedonist - wegetaria艅ska
Dieta z Li艣cia
4,45
od 89,30 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
Z gruntu zdrowo - wegetaria艅ska
Dieta z Li艣cia
4,45
od 87,42 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
Super Sport - wegetaria艅ska
Dieta z Li艣cia
4,45
od 93,06 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
SokoWOW - wegetaria艅ska
Dieta z Li艣cia
4,45
od 78,02 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Diety Treningowe
Wege
Diety Treningowe
4,75
od 35,50 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Gastro Paczka
Wege
Gastro Paczka
3,96
od 35,99 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Odchudzaj膮ca Wegetaria艅ska
M贸j Catering
4,89
od 36,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Zdrowy Lunch Wege
M贸j Catering
4,89
od 36,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Wegetaria艅ska z Rybami
M贸j Catering
4,89
od 81,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Wegetaria艅ska
M贸j Catering
4,89
od 38,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Sokowa - Detoks Sokowy
M贸j Catering
4,89
od 95,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Office Box Wege
M贸j Catering
4,89
od 60,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wysmakowani
Dieta Wegetaria艅ska
Wysmakowani
4,86
od 63,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Bulion Diet (Vege)
Love Catering
4,95
od 90,65 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Simply (Vege)
Love Catering
4,95
od 70,30 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Balance (Vege)
Love Catering
4,95
od 77,70 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Republika Smakoszy
Wegetaria艅ska
Republika Smakoszy
3,85
od 28,40 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Jarmu偶
Dieta redukcyjna (odchudzaj膮ca) Wege
Jarmu偶
4,72
od 73,50 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dietykieta
Wegetaria艅ska
Dietykieta
4,87
od 68,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Easy Fit Looker
Wegetarian-FIT
Easy Fit Looker
4,76
od 55,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Rukola
Redukcyjna Wege
Rukola
4,83
od 64,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Pozosta艂e diety
Zielona rewolucja
Zdrowy Doping
0,0
od 34,90 z艂 /dzie艅
Zdrowy obiadek Wege
Diety od Broku艂a
3,29
od 18,00 z艂 /dzie艅
Zdrowy obiadek + deser Wege
Diety od Broku艂a
3,29
od 25,00 z艂 /dzie艅
Wege Work Pack
Fit Pack
4,66
od 43,00 z艂 /dzie艅

Dieta wegetaria艅ska - z czym to si臋 je?

Dieta wegetaria艅ska to nie tylko rezygnacja z kilku produkt贸w w menu i niejedzenie mi臋sa. W swojej istocie kryje si臋 za tym znacznie wi臋cej. Cz臋sto oznacza inn膮 kultur臋 i 艣wiatopogl膮d. Cho膰 wi膮偶e si臋 z wieloma ograniczeniami, dla du偶ej liczby os贸b jest synonimem wolno艣ci s艂owa i pogl膮d贸w, a tak偶e walk膮 z niesprawiedliwo艣ci膮 i cierpieniem. Spora cz臋艣膰 spo艂ecze艅stwa decyduje si臋 na t臋 metod臋 偶ywienia ze wzgl臋du na z艂e traktowanie zwierz膮t hodowlanych i ukazywane w mediach zn臋canie si臋 nad nimi. S膮 te偶 tacy, kt贸rych odrzuca przyrz膮dzanie potraw z mi臋sa. Przy wszechobecnych modyfikacjach i chemicznych "ulepszaczach" niejeden obawia si臋, 偶e r贸wnie偶 produkty pochodz膮ce od zwierz膮t nafaszerowane s膮 sztucznymi i szkodliwymi substancjami czy antybiotykami. Inni decyduj膮 si臋 na 偶ywienie wegetaria艅skie z uwagi na wzgl臋dy religijne, kulturowe czy etyczne. Niekiedy niespo偶ywanie produkt贸w pochodzenia zwierz臋cego zalecane jest w celu poprawy samopoczucia czy zdrowia. Niezale偶nie od tego, z jakiego powodu kto艣 przeszed艂 na t臋 diet臋, osoba taka z pewno艣ci膮 wyr贸偶nia si臋 z t艂umu. Zw艂aszcza, 偶e mi臋so i bia艂ka zwierz臋ce s膮 podstaw膮 tradycyjnych da艅 wielu kuchni na ca艂ym 艣wiecie.

Produkt贸w pochodzenia zwierz臋cego, a tak偶e pokarm贸w przetworzonych, zawieraj膮cych domieszk臋 odzwierz臋c膮, jest ca艂e mn贸stwo. Efektem tego jest powstanie wielu odmian wegetarianizmu, odrzucaj膮cych kolejne niero艣linne sk艂adniki. Niekt贸re dopuszczaj膮 spo偶ycie jakiej艣 formy bia艂ka zwierz臋cego, inne ca艂kowicie je wykluczaj膮. S膮 te偶 takie rodzaje wegetarianizmu, kt贸re odrzucaj膮 nawet niekt贸re pokarmy ro艣linne. Do najpopularniejszych odmian nale偶膮 laktoowowegetarianizm i weganizm. Poni偶ej zestawili艣my najbardziej rozpowszechnione rodzaje diet vege.

  • Semiwegetarianizm - to najl偶ejsza, najbardziej liberalna i najbardziej kontrowersyjna z odmian wegetarianizmu, uwzgl臋dniaj膮ca w swoim jad艂ospisie jaja, mleko i jego przetwory, ryby, owoce morza oraz raz na jaki艣 czas bia艂e mi臋so (w zmniejszonych ilo艣ciach). Opr贸cz tego, podobnie jak wi臋kszo艣膰 pozosta艂ych odmian, semiwegetarianizm akceptuje spo偶ywanie orzech贸w, nasion ro艣lin str膮czkowych, owoc贸w i warzyw.
  • Pescowegetarianizm 鈥 druga kontrowersyjna odmiana diety wegetaria艅skiej, nieco bardziej restrykcyjna ni偶 dieta semi-wege, poniewa偶 ca艂kowicie wyklucza spo偶ywanie mi臋sa czerwonego i bia艂ego, jednak w dalszym ci膮gu zezwala na spo偶ywanie ryb i owoc贸w morza.
  • Laktoowowegetarianizm - polega na ca艂kowitej rezygnacji z mi臋sa bia艂ego i czerwonego, a tak偶e jego przetwor贸w. Nie uwzgl臋dnia te偶 spo偶ywania ryb i owoc贸w morza, a tak偶e smalcu, podrob贸w czy 偶elatyny. Zezwala na spo偶ycie jaj oraz mleka i przetwor贸w mlecznych, miodu, a tak偶e wspomnianych wy偶ej produkt贸w ro艣linnych. To w艂a艣nie ta odmiana diety jest przez nas proponowana jako catering wegetaria艅ski.
  • Laktowegetarianizm - r贸偶ni si臋 od laktoowowegetarianizmu jedynie usuni臋ciem z jad艂ospisu jaj.
  • Owowegetarianizm - zezwala na spo偶ycie jaj, natomiast wyklucza wszystkie pozosta艂e produkty pochodzenia zwierz臋cego, a tak偶e ich przetwory czy pokarmy zawieraj膮ce jakiekolwiek ilo艣ci sk艂adnik贸w odzwierz臋cych. Uwzgl臋dnia wspomniane wy偶ej produkty ro艣linne.
  • Weganizm - ostatnio coraz popularniejsza odmiana wegetarianizmu; cechuje si臋 ca艂kowitym i bezwarunkowym odrzuceniem produkt贸w odzwierz臋cych (nawet miodu) i ich przetwor贸w ka偶dego dnia bez wyj膮tku. Jej podstaw膮 jest spo偶ycie owoc贸w, warzyw, orzech贸w i nasion ro艣lin str膮czkowych.
  • Witarianizm - polega na 偶ywieniu si臋 wy艂膮cznie owocami i warzywami, zwykle nieprzetworzonymi. Wszystkie pozosta艂e wspomniane wy偶ej produkty s膮 odrzucone.
  • Frutarianizm - najbardziej restrykcyjna odmiana, zezwalaj膮ca jedynie na spo偶ycie owoc贸w. Niekt贸rzy id膮 jeszcze o krok dalej i dopuszczaj膮 tylko owoce, kt贸re same spadn膮 z drzewa.
Poni偶sze tygodniowe menu (5 dni roboczych) przedstawia zdrowy i zbilansowany przez dietetyka catering wegetaria艅ski, sk艂adaj膮cy si臋 z 5 posi艂k贸w / dzie艅.

Dieta wegetaria艅ska - przyk艂adowy jad艂ospis 1500 kcal na ca艂y tydzie艅

Poniedzia艂ek
艢niadanie
Owsianka marakuja-banan z miodowym jogurtem i kiwi
II 艢niadanie
Pudding kokosowy nasionami chia i karmelkami migda艂owymi
Obiad
Wegetaria艅skie burgery z sosem bazyliowym i kasz膮 jaglan膮 zapiekan膮 z marchwi膮 i korzennymi przyprawami
Podwieczorek
Sa艂atka z melona i ananasa z 偶urawin膮
Kolacja
Plastry pieczonego buraka z serem kozim, pomidorkami koktajlowymi, rukol膮 i czarnuszk膮, sos balsamiczny
Wtorek
艢niadanie
Omlet orkiszowo-dyniowy z musem 艣liwkowym i twaro偶kiem opr贸szonym kardamonem
II 艢niadanie
Zupa z soczewic膮, kolendr膮 i limonk膮
Obiad
Canneloni gryczane z wege sosem bolo艅skim z marchewk膮 z tofu, ma艂a zielona sa艂ata
Podwieczorek
Ciasto Fit Bounty
Kolacja
Kukurydziane placuszki meksyka艅skie z pikantnym sosem chilli i limonk膮
艢roda
艢niadanie
Granola 偶ytnio-orzechowa z jogurtem i zapiekanymi owocami z dodatkiem rokitnika
II 艢niadanie
Deser cytrynowo-makowy z pomara艅cz膮, orzechy brazylijskie
Obiad
Wege go艂膮bki z pieczarkami i kasza gryczan膮 podane z ziemniakami z wody i sosem pomidorowym
Podwieczorek
Smoothie truskawkowe z porzeczkami, bananami i cynamonem z ciasteczkiem amarantusowym
Kolacja
Orientalny makaron z fasoli mung z traw膮 cytrynow膮, kolendr膮 i imbirem na mleku kokosowym
Czwartek
艢niadanie
Jajka poche na miksie sa艂at z miodowym vinegretem
II 艢niadanie
Tarta z cukini膮, marchwi膮 i parmezanem z sa艂atk膮 z grillowanym bak艂a偶anem i jag艂ami z kuminem
Obiad
Zawijas cukiniowy z pieczarkami z p臋czotto warzywnym z orzechami laskowymi
Podwieczorek
Jagodowy sernik na zimno
Kolacja
Zupa tajska z m艂od膮 soj膮
Pi膮tek
艢niadanie
Placuszki kokosowo-jab艂kowe z konfitur膮 bor贸wkow膮 i jogurtem z lask膮 wanilii
II 艢niadanie
Zapiekanka warzywna z kalafiorem, papryk膮 i dyni膮 z sosem ze szczypiorkiem i og贸rkiem kiszonym
Obiad
Warzywne curry z soczewic膮, ry偶 ja艣minowy z jarmu偶em i 艣wie偶ymi zio艂ami
Podwieczorek
Dietetyczna szarlotka z karmelowo-orzechow膮 kruszonk膮
Kolacja
Lubczykowy krem warzywny z grzankami pesto

Plusy i minusy diety wegetaria艅skiej

Zwi臋kszone spo偶ycie produkt贸w ro艣linnych zawsze mia艂o dobry wp艂yw na samopoczucie, przyp艂yw dobrej energii oraz przyspiesza艂o metabolizm organizmu. Jest tak r贸wnie偶 w wypadku diety wegetaria艅skiej - poprawia ona przemian臋 materii i zmniejsza ryzyko wyst臋powania zapar膰 ze wzgl臋du na zwi臋kszone ilo艣ci dostarczanego b艂onnika. Ameryka艅skie Stowarzyszenie Dietetyczne (ADA) wskazuje, 偶e zbilansowana dieta wegetaria艅ska zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby uk艂adu sercowo-naczyniowego czy nowotworowe. Jad艂ospis wege pomaga utrzymywa膰 dobry poziom cholesterolu i normuje ci艣nienie t臋tnicze. Zalety te wynikaj膮 z ograniczonego spo偶ycia t艂uszcz贸w nasyconych na korzy艣膰 kwas贸w t艂uszczowych nienasyconych. W jad艂ospisie wegetaria艅skim widniej膮 produkty bogate w antyoksydanty, kwas foliowy, magnez czy potas. Odchudzaj膮ce w艂a艣ciwo艣ci diety wege wynikaj膮 ze spo偶ywania produkt贸w zawieraj膮cych du偶膮 dawk臋 b艂onnika pokarmowego.

艁atwo jest zrezygnowa膰 ze spo偶ywania jakiej艣 kategorii pokarm贸w, je艣li si臋 za nimi nie przepada lub z jakiego艣 wa偶nego wzgl臋du nie mo偶e lub nie chce si臋 ich spo偶ywa膰. Czasem ci臋偶ko jednak zast膮pi膰 je innymi - zw艂aszcza, gdy w gr臋 wchodz膮 pokarmy b臋d膮ce g艂贸wnym 藕r贸d艂em wa偶nych sk艂adnik贸w od偶ywczych. Bywa to spor膮 przeszkod膮 w przej艣ciu na jak膮kolwiek diet臋, a zw艂aszcza na wegetarianizm. Ten spos贸b 偶ywienia wyklucza sk艂adniki bogate w bia艂ko, kwasy omega-3, witamin臋 B-12, D czy 偶elazo. Cho膰 wegetarianie trzymaj膮 si臋 z dala od chemii dodawanej niekiedy do mi臋sa, s膮 szczeg贸lnie nara偶eni na szkodliwe nawozy i 艣rodki ochrony ro艣lin. Nieprawid艂owo zbilansowana dieta mo偶e prowadzi膰 do niedokrwisto艣ci megaloblastycznej, zaburze艅 miesi膮czkowania czy osteoporozy. Na szcz臋艣cie na stra偶y niedobor贸w stoi zawsze dietetyk w profesjonalnej firmie cateringowej, kt贸ry poprzez odpowiednie 艂膮czenie produkt贸w w codziennych posi艂kach oraz zalecon膮 suplementacj臋 nie dopuszcza aby czyjekolwiek zdrowie ucierpia艂o.

Ta dieta jest dla Ciebie?
Za艂贸偶 konto przed pierwszym zam贸wieniem i ciesz si臋 rabatami dla naszych najlepszych Klient贸w!
Gwarancja najni偶szej ceny
Ceny na Cateromarket.pl s膮 takie same jak bezpo艣rednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, 偶e przep艂acisz.
Bezpiecze艅stwo zakup贸w
Dbamy o Twoj膮 prywatno艣膰 w sieci i o Twoje pieni膮dze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obs艂ugi p艂atno艣ci online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora p艂atno艣ci 鈥 PayU.
Inne popularne diety