DIETA PUDE艁KOWA bez laktozy

Bez laktozy
Nietolerancja laktozy, czyli cukru zawartego w mleku, jest jedn膮 z najcz臋艣ciej wyst臋puj膮cych nietolerancji pokarmowych. Wg szacunk贸w naukowc贸w, dotyka od kilkunastu do nawet kilkudziesi臋ciu procent spo艂ecze艅stwa. Dochodzi do niej w sytuacji, kiedy w organizmie cz艂owieka brakuje laktazy - enzymu koniecznego do rozk艂adu laktozy. Na szcz臋艣cie z pomoc膮 przychodz膮 firmy cateringowe, kt贸re dostrzegaj膮c du偶e zainteresowanie produktami "lactose free", wprowadzi艂y do swojej oferty catering dietetyczny bez laktozy.
Cateringi dietetyczne oferuj膮ce diet臋 odchudzaj膮c膮
Diatta
Bez nabia艂u
Diatta
4,98
od 50,40 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Diatta
Bez glutenu i bez laktozy
Diatta
4,98
od 50,40 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Nie wiesz czy dieta Standard jest odpowiednia dla Ciebie?
Nasz poradnik pomo偶e Ci podj膮膰 decyzj臋!
Fit Apetit
Gluten & Dairy Free
Fit Apetit
4,62
od 54,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Food Harmony
Free Wege z Rybami Harmony
Food Harmony
4,96
od 67,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Food Harmony
Free Wege Harmony
Food Harmony
4,96
od 67,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Dieta z Li艣cia
Gluten & lactose free
Dieta z Li艣cia
4,45
od 88,36 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Diety Treningowe
Dairy & Gluten Free
Diety Treningowe
4,75
od 35,50 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Gastro Paczka
Bez glutenu i nabia艂u
Gastro Paczka
3,96
od 37,49 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
M贸j Catering
Dieta Gluten & Lactose Less
M贸j Catering
4,89
od 81,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wysmakowani
Bez laktozy
Wysmakowani
4,86
od 70,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Balance (Lacto free)
Love Catering
4,95
od 80,48 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Sport (Lacto free)
Love Catering
4,95
od 86,03 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Dairy Free
Love Catering
4,95
od 84,18 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Love Catering
Balance (Gluten&Lacto free)
Love Catering
4,95
od 80,48 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
VITAMEALS
Less Dairy & Less Gluten
VITAMEALS
4,83
od 53,90 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Jarmu偶
Dieta SIRT
Jarmu偶
4,72
od 108,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
CateringDieta.pl
Bez laktozy i glutenu
CateringDieta.pl
4,89
od 67,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Easy Fit Looker
Lactose Free-FIT
Easy Fit Looker
4,76
od 59,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Rukola
Niski gluten i laktoza
Rukola
4,83
od 66,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Rukola
Bez nabia艂u
Rukola
4,83
od 66,00 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Fitness Catering
Bezmleczna & bezglutenowa
Fitness Catering
4,72
od 66,99 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Fitness Catering
Paleo
Fitness Catering
4,72
od 73,99 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wygodnadieta.pl
Bezlaktozowa
Wygodnadieta.pl
4,85
od 65,90 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wygodnadieta.pl
Bez nabia艂u
Wygodnadieta.pl
4,85
od 65,90 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wygodnadieta.pl
Bez glutenu i bez nabia艂u
Wygodnadieta.pl
4,85
od 65,90 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Wygodnadieta.pl
Bez glutenu i laktozy
Wygodnadieta.pl
4,85
od 65,90 z艂 /dzie艅
KUP TERAZ
Pozosta艂e diety
Wegetaria艅ska bez glutenu i nabia艂u
Eat 2 Be Fit
4,24
od 52,00 z艂 /dzie艅
Wege No Gluten & Lactose
Eat Flow
3,09
od 69,00 z艂 /dzie艅
Vege+ryba+gluten Free
LYFE
3,33
od 55,00 z艂 /dzie艅
Vege + Lactose Free
Be Fit Catering
0,0
od 40,00 z艂 /dzie艅

Czym jest nietolerancja laktozy?

Laktoza, nazywana te偶 cukrem mlecznym, jest jednym ze sk艂adnik贸w produkt贸w mlecznych, w tym mleka. Jako w臋glowodan z艂o偶ony, laktoza rozk艂adana jest przez enzym o bardzo podobnej nazwie - laktaz臋, a nast臋pnie wch艂aniana przez organizm w postaci glukozy i galaktozy. Niedob贸r tego enzymu powoduje, 偶e laktoza, zamiast g艂adko i przyjemnie trawi膰 si臋 w jelicie cienkim, ulega rozk艂adowi dopiero w jelicie grubym przez flor臋 bakteryjn膮. Te zaburzenia trawienia powoduj膮 liczne skutki uboczne i cz臋sto wstydliwe dolegliwo艣ci towarzyskie (wzd臋cia, przelewanie, nudno艣ci, uczucia napi臋cia, wiatry, b贸le brzucha, biegunki), okre艣lane jako nietolerancja laktozy. Ich si艂a zale偶y od stopnia niedob贸r laktazy u danej osoby. Przyczyn膮 nietolerancji laktozy s膮 zazwyczaj 2 zjawiska:

  • niedob贸r laktazy (alaktazja) - czyli zbyt ma艂a ilo艣膰 (lub brak) laktazy, enzymu trawi膮cego laktoz臋 lub jej obni偶ona aktywno艣膰 w jelicie cienkim, uwarunkowany genetycznie, lub/i
  • hipolaktazja - zesp贸艂 z艂ego wch艂aniania laktozy, czyli upo艣ledzenie wch艂aniania laktozy przez jelito cienkie, nabyta lub wrodzona.

Laktoza vs nabia艂

Cz臋sto spotykanym niedoprecyzowaniem dietetycznym jest synonimiczne nazywanie dw贸ch podobnych diet eliminacyjnych. A to b艂膮d. Eliminacja laktozy (cukru mlecznego) nie zawsze wymaga ca艂kowitej eliminacji mleka i jego przetwor贸w. Nieprzyjemne reakcje po spo偶yciu laktozy maj膮 inny patomechanizm, ni偶 te zwi膮zane z alergi膮 Ig-E zale偶n膮 na nabia艂. W tym drugim przypadku konieczna b臋dzie eliminacja nie tylko mleka z laktoz膮, ale r贸wnie偶 przetwor贸w mlecznych, zawieraj膮cych ma艂e ilo艣ci tego dwucukru.

Leczenie nietolerancji laktozy

Najskuteczniejszym sposobem radzenia sobie z nietolerancj膮 laktozy jest dietoterapia. Catering bez laktozy pomaga zawsze, niezale偶nie od tego czy przyczyn膮 naszych dolegliwo艣ci jest niedob贸r w organizmie laktazy czy te偶 hipolaktazja. Jednak w przypadku 艂agodnego przebiegu choroby i sporadycznie wyst臋puj膮cych dolegliwo艣ci ca艂kiem nie藕le dzia艂a farmakologiczne leczenie dora藕ne poprzez przyjmowanie tabletek zawieraj膮cych laktaz臋, kt贸rej organizm nie jest w stanie sam wyprodukowa膰. Za偶ywa si臋 je przed bezpo艣rednim spo偶yciem pokarmu sk艂adaj膮cego si臋 z nabia艂u. U艂atwiaj膮 one trawienie mleka i zmniejszaj膮 dolegliwo艣ci ze strony uk艂adu pokarmowego.

Ciekawostka - regulacje prawne pozwalaj膮 deklarowa膰 producentom brak laktozy na produktach spo偶ywczych w przypadku ilo艣ci nie przekraczaj膮cej: 10 mg/100 g produktu.

Kto powinien stosowa膰 diet臋 bez laktozy?

Poza przypadkami opisanymi powy偶ej zaleca si臋 aby laktoz臋 ze swojej diety wyeliminowa艂y tak偶e:

  • osoby stosuj膮ce diet臋 low fodmap
  • osoby chore na nieswoiste zapalenia jelit
  • pacjenci z zanikiem kosmk贸w jelitowych, np. w celiakii (tutaj obowi膮zkiem jest dieta bez glutenu i bez laktozy jednocze艣nie) lub przy zaka偶eniach bakteryjno-wirusowych przewodu pokarmowego

Dieta przy nietolerancji laktozy 鈥 zasady

Dieta przy nietolerancji laktozy ma charakter eliminacyjny i s艂u偶y leczeniu towarzysz膮cych jej objaw贸w. Mo偶e by膰 stosowana zar贸wno przez doros艂ych, jak r贸wnie偶 dzieci, w tym niemowl臋ta i noworodki, kt贸rych organizm nie trawi cukru mlecznego. U os贸b z wrodzonym niedoborem laktazy konieczne jest bezwzgl臋dne stosowanie diety bezlaktozowej przez ca艂e 偶ycie. W ich przypadku, spo偶ycie nawet niewielkiej ilo艣ci cukru mlecznego, mo偶e powodowa膰 nasilenie objaw贸w, a w skrajnych przypadkach stwarza膰 zagro偶enie dla 偶ycia. Osoby z nabytym niedoborem laktazy zazwyczaj toleruj膮 niewielkie ilo艣ci cukru mlecznego. Jednorazowo spo偶y膰 mog膮 oko艂o 5-10 g laktozy. Dlatego w przypadku 艂agodnych i sporadycznych dolegliwo艣ci ze strony uk艂adu pokarmowego dopuszcza si臋 przetwory mleczne, w kt贸rych fermentacja mlekowa dokona艂a cz臋艣ciowego rozk艂adu tego dwucukru. W szczeg贸lno艣ci s膮 to:

  • Jogurty, kefiry, serki 艣mietankowe - w trakcie produkcji laktoza jest rozk艂adana przez bakterie fermentacji mlekowej. Maj膮 jej ma艂e ilo艣ci, kt贸re nie powinny dawa膰 objaw贸w ze strony uk艂adu pokarmowego;
  • Twarde sery d艂ugo-dojrzewaj膮ce (gouda, chedddar, parmezan) - laktoza jest cz臋艣ciowo strawiona przez podpuszczk臋.

Uwaga! Nale偶y si臋 wystrzega膰 produkt贸w z dodatkiem mleka w proszku - te znajduje si臋 nawet w w臋dlinach i produktach mi臋snych. Takie produkty b臋d膮 mia艂y dodatkow膮 ilo艣膰 laktozy (niestrawionej przez bakterie, podczas fermentacji). Podobnie rzecz ma si臋 z niekt贸rymi lekami - niekt贸re syropy czy polewy (os艂ony) tabletek zawieraj膮 w sobie laktoz臋.

Wyr贸wnywanie niedobor贸w po eliminacji nabia艂u

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e mleko wraz z produktami mlecznymi stanowi膮 warto艣ciowe 藕r贸d艂o bia艂ka, wapnia i witamin B2 i D. Eliminacja laktozy z diety mo偶e prowadzi膰 do niebezpiecznych niedobor贸w. By ich unikn膮膰, nale偶y wybra膰 dla siebie pe艂nowarto艣ciow膮 diet臋 pude艂kow膮 bez laktozy, dostarczaj膮c膮 cenne witaminy i minera艂y poprzez inne, bezpieczne produkty. Ka偶dy catering zatrudnia profesjonalnego dietetyka, kt贸ry wie jak odpowiednio bilansowa膰 diet臋, tak aby by艂a ona zar贸wno w pe艂ni bezpieczna dla zdrowia, jak i smaczna oraz urozmaicona. Niedobory bia艂ka z mleka cateringi dietetyczne wyr贸wnuj膮 dzi臋ki spo偶yciu drobiu, jaj i nasion ro艣lin str膮czkowych. 艢wietnym zast臋pnikiem mleka krowiego jest pe艂ne bia艂ka mleko sojowe. W wap艅 bogate s膮 mi臋dzy innymi: jarmu偶, fasola, otr臋by pszenne, kasze - gryczana i j臋czmienna. Dobrym 藕r贸d艂em witaminy B2 jest wspomniane ju偶 mleko sojowe, a tak偶e groszek zielony, kapusta w艂oska, brukselka i szpinak. Z kolei witamin臋 D uzupe艂ni膰 mo偶na wybieraj膮c diet臋 bazuj膮c膮 na t艂ustych rybach morskich.

Przyk艂adowy jad艂ospis - catering bez laktozy 2000 kcal

艢niadanie
Waniliowy pudding ry偶owy na mleku kokosowym z karmelizowan膮 gruszk膮 i orzechami pinowymi
II 艢niadanie
Sa艂atka z pieczonym batatem, awokado, granatem w sosie truflowym
Obiad
Grillowana pier艣 z kurczaka zagrodowego na komosie ry偶owej z sur贸wk膮 w sosie tymiankowym
Podwieczorek
Zupa krem z burak贸w z warzywami pieczonymi w kurkumie
Kolacja
Nale艣niki razowe z farszem szpinakowym i hummusem z sals膮 z mango, czerwonej cebulki i 艣wie偶膮 kolendr膮
Ta dieta jest dla Ciebie?
Za艂贸偶 konto przed pierwszym zam贸wieniem i ciesz si臋 rabatami dla naszych najlepszych Klient贸w!
Gwarancja najni偶szej ceny
Ceny na Cateromarket.pl s膮 takie same jak bezpo艣rednio na stronie cateringu. Nie ma obawy, 偶e przep艂acisz.
Bezpiecze艅stwo zakup贸w
Dbamy o Twoj膮 prywatno艣膰 w sieci i o Twoje pieni膮dze, dlatego chronimy Twoje dane osobowe. Do obs艂ugi p艂atno艣ci online korzystamy z najbezpieczniejszego operatora p艂atno艣ci 鈥 PayU.
Inne popularne diety